Ga naar de inhoud

Marketingtips

Onmiddellijk toepasbare tips die jouw marketing en communicatie helpen groeien

Wat is GEO en waarom pas je dit beter toe?

We zijn het intussen al gewoon. Je vraagt iets aan ChatGPT of aan zo’n nieuwe AI-assistent van Google. En je krijgt meteen een duidelijk antwoord terug. Geen lijstje met links. Wel ineens een compleet en helder verhaal. Handig, toch? Maar heb je je ooit afgevraagd waar dat antwoord vandaan komt?

Lees meer »
Slow marketing biedt een andere aanpak die focust op geduld, authenticiteit en het opbouwen van langdurige klantenrelaties.

Slow marketing: de kunst van geduld en lange-termijnrelaties

De dag van vandaag legt de marketingwereld vaak de nadruk op snelle resultaten: virale campagnes, tijdelijke aanbiedingen, veel likes en onmiddellijke zichtbaarheid. Maar wat als je bedrijf niet meteen populair hoeft te zijn? Slow marketing biedt een andere aanpak die focust op geduld, authenticiteit en het opbouwen van langdurige klantenrelaties.

Lees meer »
Stel je het volgende voor. Je zit met een kop koffie aan een tafel, vol enthousiasme te vertellen over jouw product of dienst.

Marketing is vertalen

Stel je het volgende voor. Je zit met een kop koffie aan een tafel, vol enthousiasme te vertellen over jouw product of dienst. Je ogen glinsteren terwijl je uitlegt hoe jouw idee tot stand kwam, wat je drijft en waarom jouw aanpak anders is. De persoon tegenover je knikt, glimlacht

Lees meer »
Stel je het volgende voor. Je zit met een kop koffie aan een tafel, vol enthousiasme te vertellen over jouw product of dienst.

Contacten leggen is ook een vorm van marketing

Binnenkort nemen we deel aan de Bedrijvencontactdagen in Waregem. Klanten uitnodigen, nieuwe contacten leggen, … We zien het helemaal zitten. Vooral ook omdat dit een belangrijk onderdeel is van wat we elke dag doen: mensen raken met marketing. In de eerste plaats voor onze klanten. Maar uiteraard ook voor onszelf.

Lees meer »
Nu begrijp ik dat McDonald's zich richt op snelheid, gemak en betaalbaarheid en niet per se op culinaire hoogstandjes.

De marketing van McDonald’s, een schoolvoorbeeld?

Toen ik ruim 20 jaar geleden studeerde voor mijn opleiding marketing, werd de marketingstrategie van McDonald’s altijd geprezen als het schoolvoorbeeld. De manier waarop ze hun producten in de markt zetten en consumenten aantrekken was destijds revolutionair. Echter, ondanks deze lovende woorden had ik nog nooit een voet binnen een

Lees meer »

Onze tips rechtstreeks in je mailbox?

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig onmiddellijk toepasbare marketingtips in je mailbox.