Maak van jouw brochure een collectors item

Bouveloo mockup

1. Cover

Stimuleer de lezer om de cover om te slaan, de brochure te doorbladeren en te lezen. Wek de nieuwsgierigheid van de lezer.

2. Lay-out

Zorg voor een rustgevende, overzichtelijke lay-out, consistent met je huisstijl. Mooie foto’s of afbeeldingen die de tekst ondersteunen, verhogen de toegankelijkheid.

3. Persoonlijke toets

Vertel je lezers wat jouw product, jouw dienstverlening, jouw vakmanschap kan doen voor hen en waarom ze daarvoor bij jou moeten zijn (USP). Schrijf in een directe ‘Im-talking-only-to-you’ stijl.

4. Onweerstaanbaar

Uiteindelijk wil je dat je brochure een zekere actie uitlokt van de lezer. Je wil dat er een verkoop uit volgt, dat de lezer contact met je opneemt, dat er een afspraak wordt vastgelegd. Overtuig de lezer doorheen je brochure van je producten en dienstverlening. Lezers hebben een gids nodig, moeten bij de hand genomen worden om over te gaan tot die gewenste actie. Zorg voor een call-to-action die niet te weerstaan is en zorg ervoor dat deze eenvoudig en zo laagdrempelig mogelijk is.

5. Waardegedreven

Make it a keeper! Zorg ervoor dat je brochure gewild is. Dat mensen deze willen bijhouden, willen tonen, willen op hun salontafel leggen, willen bovenhalen in de wachtzaal of willen lezen op de trein. Maak er een collectors item van.

6. Uitvoering

Zorg steeds voor een uitvoering in de stijl van de doelstelling en in de visie van uw business. Glossy drukwerk, een speciale kapvorm of gedrukt op natuurvriendelijk papier, durf gerust origineel uit de hoek te komen. Probeer op te vallen in de hoeveelheid van drukwerk, maar overdrijf niet.

7. Teksten

Sfeer en beeldmaterial zijn belangrijk, maar veel te vaak wordt er te weinig aandacht besteed aan de teksten. Zorg voor wervende teksten, teksten die aanspreken. Niet te veel, niet te weinig, hou het kort en bondig, maar praat zeker in op de behoeften, de noden, de pijnen van de lezer. Schrijf de teksten oplossingsgericht. Beantwoord in een logische volgorde de mogeliljke vragen die je lezers zouden kunnen hebben, alvorens ze overgaan tot een aankoop.

Maak gebruik van slagzinnen, quotes, statements om je tekst samen te vatten.

Vind je deze tips veel te algemeen en wil je concrete tips toegepast op jouw brochure? Contacteer me vrijblijvend!

Ann

PS: deze tips zijn klakkeloos toepasbaar voor een onweerstaanbaar e-book

Deel dit artikel

Onze tips rechtstreeks in je mailbox?

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig onmiddellijk toepasbare marketingtips in je mailbox.