Denk jij ook pas aan Kerst als de Sint gekomen is?

eindejaarswensen emailing

We zijn het zo gewoon. De kerstboom komt pas boven als de Sint is geweest. Maar wacht je met je professionele kerst- en nieuwjaarswensen tot na 6 december, dan kom je schromelijk te laat. Je loopt het risico nog vlug-vlug iets in elkaar te steken, wat helemaal geen commerciële waarde heeft. Of je wensen raken de deur niet uit, want, net zoals vorig jaar is de eindejaarsperiode druk-druk-druk.

Kies je voor digitale wensen?

Het is nooit slecht om je klanten en contacten te bedanken voor de fijne samenwerking van het afgelopen jaar. En iedereen ontvangt graag ‘de beste wensen en een goede gezondheid’. Maar de nieuwjaarswensen vliegen ons rond de oren. Zorg ervoor dat jouw boodschap niet verloren gaat in de overvloed of zijn effect mist wegens te weinig origineel.

Je kan nu al je adressenlijst updaten. Beschik je over de juiste contactpersonen? Zitten je recente contacten al in je database? Zijn alle e-mailadressen en namen correct geschreven? Een up-to-date database spaart je veel frustraties wanneer je op de send-knop wil drukken.

Geen tijd of zie je je er geen beginnen aan om die database te updaten? AVG marketing support kan je helpen. Neem nu contact en verzeker je ervan dat je kerst- en nieuwjaarswensen goed terecht komen.

Verstuur je e-mail wensen niet met een standaard e-mail programma. Maak gebruik van een tool om professionele mailings te zenden. Dergelijke tools bieden de mogelijkheid een persoonlijke begroeting te gebruiken. Ook voor kerst- en nieuwjaarswensen moet je rekening houden met de privacywetgeving. Bied de ontvanger steeds de mogelijkheid om zich uit te schrijven.

Een call-to-action? Zeker! Vergeet je commerciële doelstellingen niet. Een leuke korting of een nieuwjaarsgeschenk als bedanking voor het vertrouwen. Dit kan op de klassieke manier via postbedeling of digitaal. In ruil voor extra gegevens een e-book of een andere nuttige download aanbieden.

Lees hier hoe je een onweerstaanbare leadmagneet maakt.

Het mag ook mooi zijn! Schenk voldoende aandacht aan de opmaak en de inhoud. Zorg voor een professionele opmaak, helemaal in de lijn met je huisstijl. Ook hier: keep it simple. Eén wervende boodschap die je doelgroep aanspreekt en een inspirerend beeld is vaak voldoende.

Geen inspiratie? AVG marketing support heeft er massa’s. Neem contact en ontdek de mogelijkheden.

Ben je tot inzicht gekomen dat je echt niet op de Sint moet wachten om in actie te schieten? Je kan nu al heel wat voorbereidend werk doen, zo ga je een rustige en ontspannen eindejaarsperiode tegemoet.

Stuur je liever een mooie boodschap in print?

Lees dan zeker mijn volgende blogbericht.

Stop alvast mijn e-mail adres in jouw database: info@avg-support.be. Ik kijk al uit naar je creatieve eindejaarswensen!

Ann

Deel dit artikel

Onze tips rechtstreeks in je mailbox?

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig onmiddellijk toepasbare marketingtips in je mailbox.